Felanmälan

Allmänna utrymmen

För felanmälan av fel eller slitage i fastigheternas allmänna utrymmen kontakta Primär Fastighetsförvaltning på 031-709 10 00 mellan kl 7-16 eller via www.primar.se.

Vid akuta problem i lägenheten eller huset efter klockan 16, t.ex. akut
vattenläcka, kontakta Primärs Jourtjänst på 010-709 99 33.
Du kan själv kan stänga av vattnet till din lägenhet i utrymmet mittemot hissen.
Obefogad utryckning debiteras anmälaren.

Lägenheter

Bostadsrättshavaren ansvarar själv för underhåll och reparationer av den mesta utrustningen i lägenheten. Dit hör bland annat:

  • Vitvaror, armaturer och andra installationer
  • Ledningar för vatten och avlopp inne i lägenheten
  • Ytskikt

För detaljer se stadgarna eller kontakta styrelsen. Radiatorer och ventilationsdon är föreningens ansvar och felanmäls till Primär enligt ovan.

Primär kan hjälpa till med service och reparationer i bostaden, men tänk på att kostnaden då betalas av den boende.

För problem med TV/Tele/Bredband kontakta Telia på 020-24 02 50. (Om det gäller trasig hårdvara och kundtjänsten säger att det ska anmälas till föreningen så är det felaktigt!)

För fakturafrågor kontakta Revisorsringen på 031-709 85 90.