Felanmälan

Allmänna utrymmen

För felanmälan av fel eller slitage i fastigheternas allmänna utrymmen kontakta gärna styrelsen i första hand. Annars Primär Fastighetsförvaltning på 031-709 10 00 mellan kl 7-16 eller via www.primar.se.

Vid akuta problem i lägenheten eller huset efter klockan 16, t.ex. akut
vattenläcka, kontakta Primärs Jourtjänst på 010-709 99 33.
Du kan själv kan stänga av vattnet till din lägenhet i utrymmet mittemot hissen.
Obefogad utryckning debiteras anmälaren.

Lägenheter

Bostadsrättshavaren ansvarar själv för underhåll och reparationer av den mesta utrustningen i lägenheten. Dit hör bland annat:

  • Vitvaror, armaturer och andra installationer
  • Ledningar för el, vatten och avlopp inne i lägenheten
  • Beslag, handtag, lås på dörrar och fönster
  • Ytskikt och fuktisolerande skikt

För detaljer se stadgarna eller kontakta styrelsen. Radiatorer och ventilationsdon är föreningens ansvar och felanmäls till Primär enligt ovan.

Primär kan hjälpa till med service och reparationer i bostaden, men tänk på att kostnaden då betalas av den boende.

För problem med TV/Tele/Bredband kontakta Telia på 020-20 20 70. (Om det gäller trasig hårdvara och kundtjänsten säger att det ska anmälas till föreningen så är det felaktigt!)
För att aktivera bredbandet när ni flyttat in gå till www.telia.se/aktivera eller ring numret ovan.

För fakturafrågor kontakta Nabo genom att skapa ett ärende på hemsidan eller ring 010-288 00 27.